Det viktiga är inte vad andra gör, det är vad du gör!

Jag kommer ofta på mig själv att bry mig mer om vad andra ska tycka om mig, vad mina vänner tycker om mig, hur jag framstår som person. Men, detta spelar ju egentligen ingen som helst roll om jag struntar i vad jag tycker om mig själv? 

I många fall så struntar personer, vad de tycker om dig efter första intrycket. Så om man inte har gjort ett kickas första intryck så är man då körd? 

Tillbaka till min poäng, om jag inte tycker om mig själv som jag är ( se med personer, mor personer, mot mig själv, alltså inte ytligt) hur ska jag då kunna acceptera mig själv någon gång?

Jag bryter ihop för att jag blir stressad över dessa tankar. Det stressar mig något enormt. Jag kan gå en hel dag och fundera på vad, hur eller kanske, den personen ser mig? Det är helt knäppt! Det sjukaste är att jag fortfarande gör det med vänner, familj och sambo. 

Annledningen till att jag skriver det här är för att jag försöker att inte bry mig lika mycket vad NI tycker om mig. Utan vad JAG tycker om mig. 

För i slutändan så är det endån det som är viktigast. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: